Serija 1: Poduzetništvo za znanstvenike i inženjere – Osnove I
Prvog dana šestodnevne serije radionica (održane u dvodnevnim dijelovima), dr. Glazer je upoznao znanstvenike i inženjere koji se bave poduzetništvom s bitnim elementima pretvaranja inovativne ideje u uspješno poslovanje. Započeo je s analizranjem različitih motivacija koje potiču znanstvenike i inženjere da postanu poduzetnici, a zatim se usredotočio na ono što komercijalizacija znači i ne znači u praksi s naglaskom na komercijalizaciju znanstvenih i inženjerskih ideja. Dr. Glazer je naglasio da su kvaliteta i inovativnost ideje, iako važne, samo prvi korak u dugom i izazovnom procesu ne samo razvoja proizvoda koji tržište želi, već i njegove prodaje. Identificirao je niz mnogih pitanja, ne samo vezanih uz istraživanje i razvoj proizvoda, već i pravna, financijska, porezna, računovodstvena, marketinška, kadrovska i druga pitanja, koja se moraju riješiti kako bi najbolji proizvod uspio na tržištu. Identificirao je i ključne karakteristike uspješnih poduzetnika, uključujući toleranciju na neizvjesnost, rizik i neuspjeh, te karakteristike uspješnih proizvoda.
Tijekom drugog dana prvog dijela predavanja dr. Glazer se fokusirao na marketing, disciplinu koja je znanstvenicima i inženjerima obično nepoznata i ona koju pogrešno teže odbaciti kao daleko manje važnu od njihovih tehničkih ideja i stručnosti. Koristio je svoju raspravu o marketingu kako bi opisao i istražio velike kulturne i intelektualne razlike između akademske zajednice i poslovanja, razlike s kojima se poduzetnici moraju suočiti i premostiti ih da bi bili uspješni. Između ostalih tema, posebno se osvrnuo na raspravu zašto je marketing presudan za komercijalizaciju proizvoda, razliku između marketinga i prodaje, veze između marketinga i razvoja proizvoda, prikupljanje sredstava i druge ključne aspekte uspješne startup tvrtke. Također je predstavio i analizirao niz konkretnih marketinških tehnika.
Serija 2: Poduzetništvo za znanstvenike i inženjere – Osnove II
Dr. Glazer je započeo svoj drugi dio predavanja raspravljajući o prodaji. Upozorio je znanstvenike i inženjere koji se bave poduzetništvom da vještine iz tog područja, koje će njihove tvrtke trebati, akademici često nemaju pa čak i preziru. Objasnio je važnost prodaje za poslovni uspjeh, opisao postupak prodaje i ukazao na veze i razlike između prodaje, poslovnog razvoja, razvoja proizvoda i marketinga. Predstavio je i objasnio prodajni žargon, analizirao komponente dobrog prodajnog tima i iznio svoja razmišljanja o tome kako bi se startup poduzeća trebala baviti prodajnim aktivnostima u različitim fazama svog razvoja.
Drugog dana svog drugog dijela predavanja (četvrti dan u nizu), dr. Glazer je predstavio faze razvoja startupa i izvore financiranja dostupne i prikladne za svaku fazu. Ispitao je probleme s kojima se suočavaju startupi u svakoj fazi i ciljeve koje moraju postići kako bi privukli daljnje financiranje. Objasnio je tipologiju i karakterizaciju investitora koja odgovara svakoj takvoj fazi. Nastavio je s predstavljanjem različitih metoda vrednovanja tvrtki i usporedbom investicijskih mogućnosti, ispitao snage i slabosti svake od metoda i opisao kako ih investitori koriste za odlučivanje u koje startupove investirati i po kojim procjenama, kao i za određivanje izlaznih cijena.
Serija 3: teme iz poduzetništva, COVID-19: problemi i prilike u kriznim vremenima
U svom petom danu predavanja (dan prvi u trećem dijelu), dr. Glazer je obradio temu od velikog suvremenog interesa: COVID-19 pandemija i reakcije na pendemiju. Opisao je i analizirao štetne i korisne učinke pandemije, posljedice pandemije za tvrtke u različitim sektorima, reakcije tvrtki i poduzetnika na pandemiju, nečine na koje su u povijesti krize bile poticatelji inovacija te nabrojao neke od inovacija koje je proizvela pandemija COVID-19. Predavanja je započeo objašnjavajući koncept “bolnih točaka” i kako ih poduzetnici mogu prepoznati te profitirati od njih. Znanstvenik-poduzetnik Marko Vinceković, ekonomist-poduzetnik Velimir Šonje i pilot-poduzetnik Tero Taskila obogatili su raspravu opisujući kako je pandemija COVID-19 utjecala na njihova i druga poslovanja te kako su se njihova poslovanja nosila s izazovima pandemije.
U svom šestom danu predavanja (drugi dan trećeg dijela), dr. Glazer je dovršio prezentaciju vezanu uz “bolne točke” i njihovog značaja za poduzetnike. Upotrijebio je pozadinu pandemije COVID-19 i svoj opis, analizu pandemije i njezine učinke od prethodnog dana kako bi objasnio teoriju poslovne nesigurnosti. Zatim je spomenutu teoriju povezao s iznenađenjima s kojima se poduzetnici neizbježno susreću i promjenama koje moraju neprestano pratiti. Dnevna rasprava ponovno je obogaćena sudjelovanjem drugih stručnjaka. Podatkovni znanstvenik-poduzetnik Marko Rakar opisao je rane dane pandemije i svoje doprinose procjenama njezinih posljedica koje su tada poduzete. Također je razgovarao o utjecaju pandemije na njegovo poslovanje i na mnoštvo tvrtki i poslovnih sektora, uključujući turizam i putovanja. U zadnjoj seriji predavanja, ponovo je sudjelovao predavač Tero Taskila koji je objasnio teoriju i praksu inovacija, a stručnjak za poslovnu politiku i vladin savjetnik Wade Channell ispitao je posljedice pandemije na inovacije, rodnu ravnopravnost i druge pokretače profitabilnosti tvrtki.
Ova šestodnevna serija predavanja održala se uz potpore Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije, Europske poduzetničke mreže, tehnološkog partnera Storm Informatika i platfore Avaya Spaces.